Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Hogy fér meg egymás mellett az alkohol és a sport?

A sörpocak bizony nem véletlenül kapta ezt az elnevezést, ugyanis bizonyos alkoholos italok kalóriaértéke igen magas, ráadásul számos egyéb olyan hatása van az emberi szervezetre, amelyek segítik a felesleg kialakulását. Szóval ha az utóbbi időben a koronavírus okozta különleges helyzet miatt te is megittál otthon egy-két pohárkával miközben online csevegtél a haverokkal vagy mialatt megnéztél egy jó filmet, ne csodálkozz, ha adott esetben többet mutat a mérleg!

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy teljesen le kellene mondanod az alkoholról ha szeretnél megszabadulni az úszógumitól, fontos viszont a mértékletesség és az odafigyelés. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, mit érdemes tudnod az alkoholról e téren és hogy fér meg a sport mellett néha egy- két pohár alkoholos nedű.

Hogy hat az alkohol fogyasztása az emberi szervezetre?

A szeszes italok egyik nagy hátránya,hogy tulajdonképpen csak úgynevezett „üres kalóriákat” tartalmaznak, vagyis a legtöbb nedűből szinte semmit semmit sem tud hasznosítani a szervezet, cserébe viszont a raktározási folyamathoz hozzájárul. Egy korsó sörben – típustól függően – 150- 200 kalória van, azonban a whiskykben és a száraz borokban például ennél jóval kevesebb.

A koktélok és a long drinkek viszont ebből a szempontból igen alattomosak, hiszen egy-egy pohár édes alkoholos ital az összetevőktől függően felérhet akár egy komplett ebéd kalória-és szénhidráttartalmával is. Az alkohol emellett a szervezet anyagcseréjét is lassítja, ami azt jelenti, hogy a tested nehezebben használja fel és égeti el a zsírt. Olyannyira igaz ez, hogy ha valaki alaposan felönt a garatra, az emésztés és az anyagcsere mellett már nem jut energia a zsírok lebontására.

Persze ilyenkor másnap főként nem ez szokott lenni a legnagyobb problémája az embernek, hiszen a fejfájás és a gyomorbántalmak rendszerint minden figyelmet megkövetelnek, nem beszélve arról, hogy ilyenkor szinte biztosan kimarad a napi edzés, legyen az futás vagy biciklizés a környéken vagy egy kiadós torna a nappaliban.

Miért fér meg kevésbé az alkohol a sport mellett?

Alapvetően kétféle típusú ember létezik. Az egyik, aki a vírus okozta különleges helyzet alatt beállt a sportmentes, jókat evős életmódra leöblítve mindezt olykor némi jóféle alkoholos nedűvel. A másik, aki a feszültség levezetéséhez a sportot választotta és igyekszik ebben a nem mindennapi szituációban az egészséges életmódra koncentrálni.

Nos, ha nem szeretnél lemondani az egyes típus kulináris élvezeteiről, viszont beiktatnál némi edzést az életedbe, akkor valahol a kettő között van az igazság. Mivel az alkohol dehidratál, érdemes úgy álomra hajtani a fejedet ha szeszes italt fogyasztottál, hogy előtte megiszol egy nagy pohár vizet, valamint az ágyad mellé is teszel egy nagy üveg ásványvizet, hogy folyamatosan hidratálhass.

Az eddig magadra edzett izmok ettől igen boldogak lesznek, hiszen ezek akkor működnek megfelelően és képesek hatékonyan épülni, ha megfelelően el vannak látva vízzel. Ráadásul megfelelő hidratáltság és mértéktartó alkoholfogyasztás mellett másnap is nyugodtan beiktathatod az edzést. Viszont ha alaposan sikerült felönteni a garatra, akkor még az ideális vízfogyasztás mellett is meggondolandó az aznapi sportolás, – már ha egyáltalán képes rá az ember – ugyanis fáradtan, dekoncentráltan igen veszélyes bármilyen ilyen jellegű tevékenységet folytatni.

Ha alkoholt iszol, megnő az étvágyad is!

Az ivás igen nagy mértékben csökkenti a motivációt, nehezebbé téve az egészséges étrend fenntartását vagy a fogyókúra betartását, már csak azért is, mert rendesen megnöveli az étvágyat. Ilyenkor, ha másnap – az elfogyasztott ital mennyiségétől függetlenül – farkaséhesen ébredsz, fontos, hogy bármennyire is kívánod a gyorskaját vagy a pizzát, próbálj meg inkább a diétás, fehérjében gazdag ételek vonalán maradni.

Ha pedig a sörözés közben rágcsálós típus vagy, érdemes elkerülni a chips és ropi által kikövetezz utat és valami diétásabb nasi után nézni. Egyébként az alkoholfogyasztás közbeni ropogtatás kifejezetten ajánlott, ezzel ugyanis csökkented a leérkező ital felszívódásának mértékét.

Mindez nem azt jelenti, hogy örökre le kell mondanod az alkoholról!

Az alkoholnak vannak negatív hatásai a szervezetre és – ahogy fentebb is láthattad – nem feltétlenül járul hozzá a sport hatékonyságának növeléséhez. Igen gyakori tévhit az, hogy ha komolyan sportolsz és az egészséges életmód híve vagy, akkor bizony nincs helye az alkoholnak az életedben. Tulajdonképpen van igazságalapja a dolognak, viszont természetesen nem arról van szó, hogy le kellene mondanod egy korsó jéghideg sörről a haverokkal, ki kellene hagynod egy jó fröccsöt vagy nem kortyolhatsz bele a kedvenc párlatodba.

Viszont nagyon fontos a mértékletesség, valamint az odafigyelés egyaránt. Így megtalálhatod az egyensúlyt a heti néhány edzés, valamint az esti online beszélgetések közben lecsúszó italok között. Vagyis jól érezheted magad este a haverokkal és napközben sportolás közben egyaránt úgy, hogy még a mozgás hatékonysága sem csökken.

Ha tetszett a cikk nyomj egy Like-ot!

Nézd meg többi bejegyzésünket is ital blogunkban!

Nem tántorít el semmi? Nézz végig ital webshopunk kínálatában ide kattintva