Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Milyen alkohol fogyasztása megengedett diéta alatt?

Felszaladt pár kiló és jó lenne eltüntetni, ugyanakkor nem akarsz lemondani a baráti koccintásokról sem, néha-néha azért jó lenne egy kicsit elengedni magad? Ha belevágtál az életmódváltásba, odafigyelsz az étkezésedre és bevezetted a mindennapjaidba a mozgást is, akkor bizony fontos szemmel tartani a bevitt kalóriákat akkor is, amikor kirúgsz a hámból a barátokkal. Ugyanis léteznek olyan alkoholos italok, amelyekkel egy az egyben felrúghatod a szigorúan betartott szabályokat. Számos olyan nedű létezik, amelyek tökéletesen diéta kompatibilisek, így elkerülheted a bűntudatot, jól érezheted magad a barátaiddal és elkortyolgathatsz néhány pohár finom italt is. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a legnépszerűbb fogyókúrába illeszthető nedűket.

Ha belevágtál az életmódváltásba, odafigyelsz az étkezésedre és bevezetted a mindennapjaidba a mozgást is, akkor bizony fontos szemmel tartani a bevitt kalóriákat akkor is, amikor kirúgsz a hámból a barátokkal. Ugyanis léteznek olyan alkoholos italok, amelyekkel egy az egyben felrúghatod a szigorúan betartott szabályokat. A jó hír, az, hogy számos olyan nedű létezik, amelyek tökéletesen diéta kompatibilisek, így elkerülheted a bűntudatot, jól érezheted magad a barátaiddal és elkortyolgathatsz néhány pohár finom italt is. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a legnépszerűbb fogyókúrába illeszthető nedűket.

Vodka

A vodka a diéta alatt több szempontból is kitűnő választás lehet. Ennek oka, hogy egyrészt igen alacsony a kalória-és szénhidráttartalma ami máris hatalmas piros pont, ráadásul mivel egy teljesen semleges ízű italról van szó, gyakorlatilag csak rajtad múlik, mit használsz az ízesítéshez. Vagyis ha cukormentes alapanyagokat választasz hozzá, bátran beléphetsz a koktélok és long drinkek végtelen tárházába. Jól passzol hozzá a szóda és a lime, sőt, így két legyet üthetsz egy csapásra, ugyanis be is viszed azt a vízmennyiséget, amit az alkohol kivon a szervezetedből. Vagyis kisebb lesz az esélyed a másnaposságra. Emellett bátran keverheted diétás kólával vagy 100%-os gyümölcslével is, de ha ahhoz van kedved és belefér a diétádba, megpakolhatod a poharadat gyümölcsökkel is. Sőt, ha szereted a paradicsomlevet, nem hagyhatod ki a Bloody Mary-t sem. A paradicsomlének magas az A-vitamin tartalma, káliumban gazdag, így tisztítja a vért és segít a zsírégetésben.

Pálinka

Bár a tüzes víznek valamivel magasabb a kalóriatartalma mint a vodkának, mégis azon italok közé sorolható, amelyek gond nélkül beilleszthetők a diétába. Mivel ezeket a nedűket számos különböző fajta gyümölcsből készítik, te is megtalálhatod közöttük azt, amely a legközelebb áll az ízlésedhez. Lehet ez a klasszikusok közül a szilva, a körte vagy akár az alma, de választhatod a meggyet, a cseresznyét vagy akár a bodzát is. Fontos kiemelni, hogy a mézes verzió nem opció a fogyókúra esetében, ezeknek a változatoknak a kalória-és szénhidrát tartalma ugyanis lényegesen magasabb, mint a többi esetben. Viszont a pálinka alapú koktélokról sem kell lemondanod, ha cukormentes alapanyagokat választasz.

Fehér rum

Nem véletlen, hogy világszerte ekkora népszerűségre tett szert ez az ital, hiszen tökéletes alapanyag egzotikus koktélokhoz, jó kiindulási pont a long drinkek irányába, ráadásul ha ahhoz van kedved, akár tisztán is fogyaszthatod. Bizony, ez a finom és sokoldalú nedű teljese diéta kompatibilis. Szóda és lime segítségével például álmodhatsz belőle Mojito-t, de megbolondíthatod diétás kólával vagy valamilyen 100%-os gyümölcslével is. Persze e téren is óvatosnak kell lenned, hiszen a gyümölcsök cukortartalma alattomosan növeli a bevitt kalóriák számát, de ha résen vagy, bűntudat nélkül kirúghatsz a hámból.

Pezsgő

Figyelem, szigorúan száraz pezsgőről van szó, hiszen a félésed és édes variációknak igen magas a kalória-és szénhidráttartalma egyaránt. A a buborékos finomság tipikusan az a fajta ital, amelyből keveseknek nincs kedvence, hiszen könnyedén variálható. Hiszen ha nem szeretnéd tisztán fogyasztani, alkothatsz belőle különböző koktélokat vagy feldobhatod úgy, hogy gyümölcsöket ejtesz a poharadba, azonban fontos az elővigyázatosság, ugyanis hiába választod meg diéta szempontjából jól az alapot, ha utána magas cukortartalmú kiegészítőkkel bolondítod meg.

Bor

Ha minőségi borokról van szó, akkor minden egyes fajta megkóstolásával új élményekre tehetsz szert, ugyanis nem találsz majd két egyformát a különböző palackok között. Ha pedig a száraz variációk között válogatsz, még a diétádba is probléma nélkül beillesztheted. Számtalan lehetőség rejlik a borokban, amelyeket vétek lenne nem kihasználnod, hiszen a különböző borászatok – legyen az hazai vagy külföldi - eltérő érlelési eljárásokat alkalmaznak, amelynek köszönhetően egészen más gasztronómiai élményt nyújtanak a különböző nedűk. Fogyaszthatod tisztán vagy fröccsként, a nyári estéket és a téli délutánokat is feldobhatod vele.

Tequila

A tequila sem teljesen tiltólistás, bár fontos ebben az esetben is a mértékletesség. Lényeges szempont emellett az is, hogy minőségi, „felső polcos” verziót válassz, vagyis ne színezett, cukrozott hamisítványt. Kutatások szerint egy kis tequila komoly mértékben csökkenti az éhségérzetet, alacsony a kalória tartalma, ráadásul bebizonyították a cukorbetegekre való áldásos hatását is. Vagyis ha meghívnak egy koccintásra, bátran vállalj be egy pohár tequilát vagy álmodj belőle koktélt! Az utóbbit természetesen kizárólag cukormentes alapanyagokból, alacsony glikémiás indexű gyümölcsökből ajánlott megalkotni.

Whisky

Bármennyire is hihetetlen, ezek a párlatok csak minimális mértékben tartalmaznak cukrot, így egy pohár egyáltalán nem fog megártani, ráadásul egyetlen pohárban mindössze 72 kalória van. Óvatosan, mert az alkoholtartalma cserébe igen magas, cserébe viszont fogyaszthatod tisztán, jégre töltve, de akár cukormentes alapanyagokból long drinkként vagy koktélként is.

A sörről sem kell feltétlenül lemondanod!

Bár nem kifejezetten a diétás italok között van számon tartva a folyékony kenyér, ám fontos tudni, hogy egy-két korsó nem okoz problémát, ha nem tudsz lemondani a sörről. Fél liter sörben ugyanis nagyjából kétszáz kalória van. Ha minőségi sört választasz, akkor többek között B-vitamint, kalciumot és vasat vihetsz be a szervezetedbe, ráadásul a mértékletes sörfogyasztás hatással van a magas vérnyomásra, valamint csökkenti a szív- és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Fontos tudnod, ha diétázol!

Ahhoz, hogy tényleg „büntetlenül” fogyaszthasd ezeket a nedűket, fontos, hogy ha egy mód van rá, ne keverd őket és ha csak lehet, egyél az italozás előtt vagy csipegess közben valamilyen egészséges nassolni valót. Ellenkező esetben ugyanis hamar kiütheted magad, ráadásul az ételnek hála a felszívódást is lassíthatod. A fentiek mellett nagyon fontos az, hogy minden esetben minőségi italt válassz, ugyanis ez is nagyon sokat számít a szervezetedet szempontjából. Hiszen nyilván nem csak fogyni szeretnél, de az egészségedre is odafigyelnél. Így egy megfelelően elkészített párlat vagy egy buborékos finomság segítségével ugyanis egyrészt elkerülheted a másnaposságot, másrészt pedig nem jut nem megfelelő dolog a szervezetedbe. Webshopunkban kényelmesen válogathatsz a különböző termékek közül, ráadásul házhoz is szállítjuk a választott nedűket.

Tetszett a cikk? Nyomj egy Like-ot!

Nézd meg többi bejegyzésünket is a blogunkban